/ / CPM - ce este? Cum se utilizează CPM în publicitate?

CPM - ce este? Cum se utilizează CPM în publicitate?

Organizarea unei publicații media sau contextualecampanie din rețea, orice agent de publicitate își calculează bugetul aproximativ. Pentru clientul unei campanii de publicitate, este important să vedem cum sunt alocate fondurile pentru comportamentul său, dacă banii sunt cheltuiți în scopul și cu ce eficiență sunt folosiți. Calculul eficacității produsului publicitar în planificarea media se bazează pe mai mulți indicatori, dintre care unul este indicele CPM. Ce este acest indicator, cum să îl folosiți - vom afla mai jos.

cpm asta

CPM - de ce este necesar

Ce este CPM în publicitate, cunoscută din secolul trecut. Modulul a fost utilizat în toate campaniile publicitare care au avut loc în mass-media. Editorii, canalele de televiziune și radio utilizează încă acest indicator pentru a calcula costul publicității. CPM este utilizat atunci când vine vorba de prețul unui afișaj de publicitate, nu adreselor individuale, ci unui număr de mii de cumpărători posibili. În același timp, acest termen a fost introdus în circulație. Proprietarii platformelor de publicitate ar putea funcționa numai cu circulația și focalizarea tematică, astfel încât CPM a fost determinată, publicitatea cu această valoare fiind eficientă.

Definiția CPM

cpm asta

O simplă definiție a CPM este prețul pe mie. Numele modulului vine de la cuvintele engleze Cost-Per-Thousand, unde M este cifra romană, adică 1000. Deci, la întrebarea ce este CPM, puteți răspunde că acesta este prețul pentru o mie de afișări ale anunțului. Cele mai multe reclame apar pe paginile ziarelor și revistelor, cu atât mai des se aude la radio sau clipește pe un canal de televiziune - cu atât este mai mare indicatorul acestui coeficient.

Calculul CPM în campaniile publicitare online

Pe Internet, rolul unei reclame este de obiceijucați bannere - acestea sunt cele mai enervante ferestre pop-up pe care utilizatorii nu le plac atât de mult și care aduc bani proprietarului platformelor de publicitate. Cu cât site-ul este mai popular, cu atât mai mulți utilizatori navighează pe această pagină a Internetului, publicitatea mai scumpă pe acest site va costa clientul.

Agenții de publicitate sunt interesați de numărul cel mai mare de utilizatori care au văzut acest banner. Prin urmare, ceea ce este CPM, poate fi arătat matematic după cum urmează:

CPM = (costul total al ordinii publicitare) / (numărul estimat de vizionări banner pe zi) * 1000.

Acum este clar ce este CPM. În publicitate este unul dintre cei mai importanți indicatori. Agentul de publicitate poate calcula câte bani trebuie să plătească proprietarul site-ului pentru ca informațiile să fie afișate la o mie de utilizatori de rețea.

În mod evident, acest calcul poate fi demonstrat laun exemplu simplu. Costul plasării unui banner pe un site web al oricărui portal este, de exemplu, 400 USD pe săptămână, statisticile acestei pagini web arată că aproximativ 10 mii de utilizatori navighează pe site pe săptămână. Astfel, un simplu calcul dă valoarea:

CPM = 400 $ / 10.000 * 1000 = $ 4 pentru o mie de afișări de informații publicitare.

Agenții de publicitate ar trebui să înțeleagă acest lucru simpludemonstrarea unui banner pe un site tematic este, în cea mai mare parte, informativă. Nu există nicio garanție că toți zece mii de persoane care vizitează pagina vor da clic cu siguranță pe banner. Indiferent dacă un vizitator dorește să facă clic pe un link sau nu, depinde numai de atractivitatea bannerului însuși și a informațiilor afișate pe acesta. Fiecare site va furniza toate datele de interes pentru calcularea parametrului CPM. Că este benefic pentru proprietarul site-ului, puteți înțelege. Dar publicitatea, calitatea și interesul pentru utilizatorul final sunt sarcinile clientului însuși.

ce este cpm

Modul CTR auxiliar, metode de calcul

Pentru a reduce costurile, luați în considerare un altulindicator - indice CTR. Numele vine, de asemenea, din limba engleză și sună complet ca o rată a clicurilor - un indicator al clickabilității. CTR arată câte persoane au făcut clic pe banner și au accesat pagina de publicitate a clientului. Acest modul depinde în mod direct de corectitudinea site-ului ales, deoarece cu cât este mai adecvat și necesar publicitatea pe site, cu atât este mai probabil ca vizitatorul site-ului să fie interesat de informații și să facă clic pe banner. Metoda de calcul al acestui indicator este următoarea:

CTR = (numărul de utilizatori care au făcut clic pe banner) / (numărul estimat de afișări banner pe zi) * 100%.

De exemplu, dacă din 20 de mii de persoane care au văzut o reclamă, 800 de utilizatori au dat clic pe link, atunci CTR este 800/20 000 * 100 = 4%, care este mai mare decât valoarea minimă acceptabilă.

Sa demonstrat experimental că CTR minim este de 3-5%. Dacă este mai puțin, atunci costul per client potențial va depăși profitul așteptat, iar publicitatea va fi considerată ineficientă.

cpm publicitate

Utilizarea indexurilor

CPM poate fi folosit atunci când alegeți un termen mai restrânspublicul țintă. De exemplu, atunci când comandați o plasare de bannere, site-ul oferă agenții de publicitate informații despre vârsta, sexul, locul de reședință, hobby-ul tuturor vizitatorilor site-ului înregistrat. Astfel, banner-ul necesar apare numai pentru acei utilizatori pe care a fost proiectat acest produs publicitar. Bugetul campaniei publicitare este cheltuit mai economic și mai eficient.

Ar trebui să luați în considerare și activitatea permanentăutilizatori. Cu cât același vizitator vede mai des același produs publicitar, cu atât mai des banii sunt debitați de la agenții de publicitate, dar clientul nu mai primește acest lucru. Prin urmare, calculul competent al indicilor CPM și CTR în combinație cu analiza aprofundată a informațiilor furnizate de această platformă de publicitate ar trebui să aducă rezultatul dorit clientului.

Un alt punct de luat în considerare la începutcampanie publicitară. Plățile se pot efectua fie prin CPM, fie prin CTR. Cu alte cuvinte, clientul trebuie să înțeleagă esența publicității unui banner mod prin CPM - că acesta nu plătește pentru clicurile utilizatorilor, ci doar pentru a demonstra un produs publicitar.

ce este cpm în publicitate

Rezumă

Cu privire la ceea ce este CPM, puteți răspunde la astaAcest parametru este unul dintre cele mai importante în analizarea eficacității unui anunț și este, de asemenea, neapărat luat în considerare la calcularea bugetului unei campanii publicitare. Numărul de contacte potențiale ale potențialului consumator cu informații de publicitate și costul plasării unui banner pe mai multe site-uri cu o tematică similară similară sunt, de asemenea, luate în considerare. Luând în considerare acești parametri, puteți calcula eficacitatea uneia sau a altei platforme de publicitate și puteți stăpâni cu succes bugetul publicitar.

</ p>>
Citește mai mult: